Ubah penampilan Sam, Warnai kehidupan dengan Penampilan menarik - ABG SAM BERCERITA

Latest

Newsletter

JOM BACA CERITA ABG

Monday 22 August 2016

Ubah penampilan Sam, Warnai kehidupan dengan Penampilan menarik

                Beberapa bulan yang lalu, saya ditanya oleh seorang sahabat sam anda tak mahu ubah style ke?? Or ubah penampilan tu. Saya pun menjawab; BuaT nak style sangat kan kita still STUDY, bukanya kita nie artis nak style sangat cukuplah simple ja dah cukup dan sopan.  Kwn menjawab pertanyaan yang dilontakan ku kepadanya: penampilan akan mewarnai penampilan kita sam, kau tu isam bukan x hensem ada juga rupa ....muka bujur sirih orang katakana ok kot kalau bergaya.  Itulah perbualan saya dan sahabat saya di beberapa bulan yang lalu-nya.
                Tup tup tup  beberapa bulan kemudian saya hadiri majlis makan makan… tempat dirahsiakan yang penting majlis fomal yang memerlukan pakaian fomal dan maka saya pakai pun fomat kalau ikut kan hati nak –simple ja.. Dah banyak jemputan tu….mesti org dah keja semua. Tu pun mampu nak bergaya..  


Tiba hari makan malam saya mengunakan suit hitam dan baju putih didalam-nya dan tali lehir itam.. dengan gaya yang classic style. Di makan malam itu saya jumpa sahabat lama yang lama saya tidak jumpa kerana tidak tahu akan kabar berita. Kwn lama saya tu perempuan, dia ckp dgn saya hensome juga ktk towk sam baruk towk kmk rasa ada aura bah ?? hari2 kmk tangga dolok biasa jak.. dalam hati ku berkata: wow ini kh power penampilan yang kwn saya sebut betul-lah apa yang sahabat saya katakana satu ketika dulu dengan memberi analogy kotak cantik dan kotak buruk jadi analogy. Nescaya org akan pilih kotak catiklah untuk simpa barang bila pilih kotak buruk maka kota itu rosak.. nak di pendekkan cerita penampilan itu penting untuk diri kita supaya kita punya aura tersendiri..

Kwn lama dan saya pun sembang2 ,pada malam itu juga saya dpt banyak business card n number hp awek itu-lah kuasa penampilan yang saya nak kongsikan ..bukan nak syok sendri  tapi ini pengalaman … 

No comments:

Post a Comment