apa jak lah.. - ABG SAM BERCERITA

Latest

Newsletter

JOM BACA CERITA ABG

Saturday 4 June 2016

apa jak lah..

Temenung apabila mengadap skin computer dan pop up massage datang tanya “ktk pandey mengaji sik??” berfikir untuk apa?? Lalu ku menjawab tidak pandai kalau tahu pun untuk diri sendiri sahaja. Ditanya lagi: kenapa tak belajar mengaji>> inilah persoalan yang paling sukar saya jawab.. pernah berusaha belajar mengaji tetapi tidak berterusan.. persoalan demi persoalan ku jawab.. sehingga memusakan hati si tukang tanya. Dah saya mula terfikir, saya memag jahat tidak seperti teman yang lain yang boleh dikatakan baik,soal agama ok, dan lain2 pun ok.  Saya pun terfikir juga kadang ingin jadi seperti mereka tetapi tidak berterusan kenapa ya mungkin pintu hati ini sudah dipenuhi dengan noda-noda dosa yang terlalu banyak. Saya tidak kisah kalau orang nak cop saya jahat atau sebalik sebab saya jenis orang yang postive dan tidak akan mudah makan kata-kata cidak ..

Hari ini saya hiranlah ada orang alim2 atau bergaul dengan golongan agama atau persatuan agama dan sebalik.. bukan semualah Status ala2 'Alim' ala2 bijak Sering Diguna Untuk Tutup Perangai Buruk!, saya terus terang dalam seribu saya buat bayak pekara buruk... kadang2 saya ckap besar pun adalah sahabat2 yang mengatakan bahawa saya padai berkata2 sahaja tetapi hasil dan sebaliknya sial...tak da pun...maka saya minta maaflah kalau kata-kata mengarut kdg2. Orang sekarang ni memang suka sangat melekat dengan handphone dorang, kalau boleh tu 24 jam nak membelek handphone dari pagi sampai ke malam yang dibukan pun saya tidak tahu kalau saya terus terang saya akan mencari maklumat dan whatapp dengan sahabat bukan grek kkkkk...

Kan sekarang sekarang ni zaman IT, semua apa kita nak buat dan nak cari boleh aja google.com dpat jawapan-nya nanti...semua nya dihujung jari jer kalau nak tahu perkembangan semasa yang berlaku. Kalau tak ada benda yang menarik di laman sosial tu, dorang akan bagi 'menarik' dengan menghiasi laman sosial tu dengan gambar dan status dorang lah..betulah ckp CEO SEBUAH Syarikat dirahsiakan nama  ada “2 orang jenis dilaman social ini satu untuk positive dan satu nagative”. Malas nak discuss berkaitan dengan hal ini.   Disini saya beri contoh mudah ada seorang mamat nie bukan main perang kata-kata dalam facebook, whatpp tu setakat acah-acah memainkan kata-kata suci tu untuk ‘menyedapkan’status dia jer?? Yela, tengok orang sekarang ni suka sangat muat naik status bangang ‘bercampur’ dengan kata-kata baik macam tu untuk menutup perangai buruk dorang..itu satu contoh kalau saya tak kisah orang nak ckp apa saya punya suka tapi kena fikir positive selalu itulah visi saya...nak mengata belakang,nak kutuk lantak.. asalkan kw org bahagia dengan saham yang kw laburkan saya hanya akan buat apa yang saya katakan...

Sebenrnya lagi banyak nak cerita lain kali lah cerita...kita sambung panjang lagi..


No comments:

Post a Comment