PROGRAM AKAN DATANG TETAPI TERTANGGUH.. INSYALLAH..AKAN TERLAKSANA.. - ABG SAM BERCERITA

Latest

Newsletter

JOM BACA CERITA ABG

Saturday 4 June 2016

PROGRAM AKAN DATANG TETAPI TERTANGGUH.. INSYALLAH..AKAN TERLAKSANA..


Program SEDERHANA ini akan saya jalan akan Datang Sebelum Raya atau selepas Raya di ..kenapa saya nak lalukan program ini.. saya percaya semua orang boleh membina website sendiri. Dalam pembelajaran INI kita hanya focus kepada community work--- tempat belum terfikir lagi.. yang penting di SARAWAK. pada mulanya ingin jalan program ini bersama sahabat-sahabat di university tetapi masa tidak  m' izin-kan dia orang bersama saya dalam menjayakan program ini disebabkan ada kerja masing2..  

Dalam program ini akan belajar focus asas sahaja:
  • Overview Content system management
  • Hosting 
  • Install wordpress manual and auto di hosting
  • Bincang sedikit tentang asas dan function wordpress
  • Bincang soal Plug-in penting 
  • Bina website personal 
  •  e-commerce website
Diakhir PROGRAM insyallah anda akan mendapat satu ilmu yang baru akan pembinaan website dan jika ada masa tambahan kita akan tambah satu lagi Iaitu  content management system (CMS) drupal 8l ATAU joomla
 
FREE SAHAJA TIDAK ADA SEBARANG YURAN PROGRAM AKAN DATANG INI KERANA PROGRAM INI BERBENTUK PERKONGSIAAN ILMU, DIGALAKAN ORANG YANG TIDAK ADA ASAS PROGRAMMING DAN IT HADIR ..NANTIKAN OFFICAL POSTER PROGRAM ..


Saya percaya satu hari boleh siap satu website simple dan mudah tanpa menggunkan coding tetapi kena memahami konsep content management system (CMS) iaitu Wordpress.

insyallah akan datang nantikan iklan-Nya..





No comments:

Post a Comment